Waarom gedragen mensen zich zo

Door zoepersooi op maandag 19 november 2012 15:11 - Reacties (27)
Categorie: -, Views: 4.295

Mijn eerste frustratie die ik graag een keer kwijt wil

Apple, ja heelveel mensen zullen hierbij zuchten denken daar heb je nog zo'n flammer, ik wil graag zeggen dat ik dat niet ben.

Op verschillenden fora merk je heel gauw dat er mensen zijn die zweren bij Apple of Samsung etc. etc. Hier is niks mis mee zolang ze maar geen ruzie gaan maken.
Er zijn zoveel mensen die zonder een product gebruikt te hebben van een bepaalde fabrikant, er fel tegen zijn, mijn eerste reactie op dit soort dingen is waarom?
In mijn mening is het zo dat als je ervaring hebt met 2 verschillende producten, dat je dan pas kan zeggen dat een product beter voor jou!! geschikt is, een ander persoon had voor het andere product gekozen.
En wat zo jammer is is dat je dit vooral terugziet in het Apple vs de rest "gevecht".

Apple vs de rest mijn mening in dit "gevecht"

Vanwege mijn werk heb ik ervaring met zowel Windows en de bijbehorende hardware producenten, alswel Apple en bijbehorende volgers.
Doordat ik alle 2 de besturingssystemen ken en voldoiende tijd heb gehad om ze te kunnen vergelijken, is mijn keuze toch voor windows gegaan.
De reden waarojm ik eigenlijk voor een windows machine heb gekozen is omdat het met windows mogelijk is op een normale manier zonder problemen je hardware kan vervangen.
Nog zo'n voordeel is dat meerendeel van de machines nog op windows draait, ik zal niet ontkennen dat met meerendeel van de machines ook problemen zijn, problemen die je veel minder tegen komt bij een apple product.
Ikzelf vind het leuk om problemen op te lossen, en mezelf iedere keer weer een klopje op mijn schouder te kunnen geef met goed gedaan het is je weer gelukt.
Maar als je je machine goed onderhoudt heb je een stuk minder problemen iets wat de meeste "normale" mensen niet kunnen, gelukkig want anders had ik geen werk meer gehad.

Maar aangezien het hier ook deels over Apple gaat:
Ja Apple, Apple is een erg gesloten (eco)systeem, de synchronisatie mogelijkheden zijn uitstekend als het werkt dan blijft het ook prima werken, dit gaat alleen op als al je tech spullen van apple zijn.
De producten vinden de meeste mensen mooi vormgegeven, ik vind het zelf allemaal wat saai en grijs, maar over smaak valt niet te twisten.

Apple heeft mooie producten, mijn vader zegt altijd frankijk is mooi het is alleen jammer dat er zoveel fransen wonen, ik denk precies zo maar dan over Apple het heeft mooie producten alleen die fanatieke volgers die alleen Apple fijn vinden en der rest nog nooit hebben aangeraakt zijn jammer.


Tot slot

Ik zeg het nogmaals, als mensen iets niet kennen moet ze er ook gen mening over vormen want dat is jammer, wat nog jammerder is is dat er daardoor zo'n gevecht onstaat tussen het een en de ander.
Dat het gevecht is ontstaan is jammer maar wat ook jammer is is dat mensen er niet mee op kunnen houden.

Ik vind dat als mensen een mening vormen over 2 dingen die ze alle 2 goed kennen en zich niet mee laten slepen door de rest van de kuddedieren(fanatiekelingen) dat die knap bezig en dat ook moeten blijven doen.

Volgende: Apple verplicht tot....... 12-'12 Apple verplicht tot.......

Reacties


Door Tweakers user Crazy D, maandag 19 november 2012 16:00

Android lovers zijn niet anders, en de die-hard Windows freaks doen het ook. En vergeet de Linux fanboys niet, ach man hou op... Gebruik vooral de spullen die je prettig vind werken en waar je je fijn bij voelt.

De meeste gebruikers van Apple (en Linux, die kunnen ook behoorlijk fanvboyerig zijn) kennen Windows (wie is er niet groot mee geworden...). Andersom is dat ene heel stuk minder en oordelen veel Windows fans vooral op van horen zeggen. En op dit moment misschien wel de andere kant op: veel meningen over Windows 8 zonder het gebruikt te hebben.

Aan de andere kant, als je nooit ene mening mag vormen zonder "dat andere" gebruikt te hebben (en 5 minuten in de apple store rondklikken is niet gebruiken...) kun je maar heel weinig meningen hebben. hoe kun je een mening hebben over de hoogte van de WW als je niet zelf 2 maanden in de WW hebt gezeten? Assielzoekerscentra? Mag je pas een mening over hebben als je zelf als vluchteling er gezeten hebt?

Door Tweakers user i-chat, maandag 19 november 2012 16:27

Crazy D schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:00:


Aan de andere kant, als je nooit ene mening mag vormen zonder "dat andere" gebruikt te hebben (en 5 minuten in de apple store rondklikken is niet gebruiken...) kun je maar heel weinig meningen hebben. hoe kun je een mening hebben over de hoogte van de WW als je niet zelf 2 maanden in de WW hebt gezeten? Assielzoekerscentra? Mag je pas een mening over hebben als je zelf als vluchteling er gezeten hebt?
puntje,

waar ik persoonlijk nog het moeiste van wordt zijn die mensen die er op het moment dat het eindelijk eens niet aan de gang is... weer over beginnen.. ik denk dan: Hou je kop het was net even rustig.... strax komen ze weer, de bsd gurus tegen de linux nolifers, de aple slaafjes en de windows koeien, HELP ik wil hier weg.......

geef mij dos terug, toen had je niet beter... en niemand klaagde er over.... (of iig niet in mijn omgeving)...

Door Tweakers user Patriot, maandag 19 november 2012 16:52

Tsja, cognitieve dissonantie. "Ik heb het niet, dus dan zal het wel kut zijn".

Verder zou je er goed aan doen om het eea aan je schrijfstijl te doen als je wilt dat meer mensen dit lezen. Probeer te voorkomen dat je schrijft zoals je praat, dat gaat zelden goed.

Door Tweakers user sypie, maandag 19 november 2012 17:15

Weet je nog, in de goede oude tijd? Toen waren er "The Rolling Stones" en "The Beatles". Zelfde laken en pak.

Wat je hier schets is van alle tijden. Er is niks nieuws aan, alleen nu krijgen beide kampen een naam en een logo waardoor het makkelijker wordt. Daarnaast is het ook makkelijker om dit soort dingen te kunnen roepen omdat iedereen behoefte heeft aan erkenning.

Door Tweakers user zoepersooi, maandag 19 november 2012 19:41

bedankt voor de opbouwende kritiek
@sypie het is een tweakblog dus ik geef het een tech naam.
Maar je hebt helemaal gelijk het is allemaal hetzelfde principe waar je afentoe helemaal gestoord van wordt

Door Tweakers user rodie83, dinsdag 20 november 2012 12:42

Ach, zo had ik laatst een kennis op een feesie die Linux goeroe was (volgens zichzelf dan). Beweerde dat Linux álles kon. Diablo III draaien? Geen probleem, volgens hem stond de source wel op de DVD. Even compileren en klaar. Verder gebruikte Linux minder CPU en was het het veel veiliger - enzovoorts. Nu heb ik echt helemaal niks tegen Linux (was ik er maar wat handiger mee!), maar met zulke "fans" ga ik verder niet eens een discussie aan. De enige reden waarom je zo'n discussie aan zou gaan is om zijn ongelijk te bewijzen. En iemand die met zulke foutieve én koppige opvattingen door het leven gaat is de moeite die ik in zijn leermoment moet steken eigenlijk niet waard ;).

Met dat soort figuren is het dus weinig leuk om een interessante discussie te houden over de voor- en nadelen van verschillende systemen. In een gezond gesprek is het helemaal niet erg bepaalde nadelen van een product en/of fabrikant te erkennen, ook al gebruik je hun spullen met veel plezier. Als mensen daar verder niet voor open staan kan je twee dingen doen; vanaf een afstandje lachen om de onnozelheid, of je onnodig druk maken over die onnozelheid. Mijn tip: doe het laatste gewoon niet. Je hebt er echt alleen jezelf mee.

En met betrekking tot mening vormen? Je hoeft niet alles te weten voor je een mening mag vormen. Maar laat dan alsjeblieft je mening flexibel zijn en open voor nieuwe inzichten en informatie. En geef toe dat je niet alles weet. En accepteer dat vragen in plaats van poneren ook gewoon kan en mag.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2012 12:45]


Door Tweakers user zoepersooi, dinsdag 20 november 2012 13:35

@rodie in je laatste alinea heb je heelemaal gelijk.
Alleen een aantal kenissen van mij die zeggen dan ik vind die dingen waar zo'n appeltje ofzo op de achterkant staat zo leuk, die moet ik hebben. dan vraag ik maar je wilde toch dat doen dat kan niet op zo'n ding met een appeltje op de achterkant. daar wordt ik wel eens simpel van, van die mensen die geen kenis hebben over een product maar het wel helemaal perfect vinden en het beste wat er is zonder een alternatief te kennen.

Ik had laatst een leuk gesprek met een webdesigner, en die gebruiken meestal apple.
hij heeft vroeger ook veel gewerkt met windows maar hij vind apple veel prettiger werken, helemaal prima en fantastisch daar hebben we samen nog en leuk tijdje over zitten praten :)

Door Tweakers user GxTi7, dinsdag 20 november 2012 14:12

Ik vindt gewoon dat mensen dingen moeten gebruiken die ze zelf fijn vinden. Dus als iemand iOs fijner vindt dan Android, laat hem toch lekker? Alleen vind ik dat de meningen van mensen gebaseerd moeten zijn op eigen ervaring. Niet dat iemand opeens allemaal negatieve dingen over Apple zit te zeggen terwijl die persoon nooit een Apple product goed heeft bekeken of er mee gewerkt heeft.

Door Tweakers user zoepersooi, dinsdag 20 november 2012 14:15

GxTi7 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:12:
Ik vindt gewoon dat mensen dingen moeten gebruiken die ze zelf fijn vinden. Dus als iemand iOs fijner vindt dan Android, laat hem toch lekker? Alleen vind ik dat de meningen van mensen gebaseerd moeten zijn op eigen ervaring. Niet dat iemand opeens allemaal negatieve dingen over Apple zit te zeggen terwijl die persoon nooit een Apple product goed heeft bekeken of er mee gewerkt heeft.
Dit is dus eigenlijk een groot deel van mijn punt....... punt uit :P

Door Tweakers user yesjohn, dinsdag 20 november 2012 17:22

Helemaal mee eens. Ik heb zelf iOS , Android en Windows Phone gebruikt als mobiel besturingssysteem. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen voor WP7.

Op mijn pc heb ik verschillende Linux Distro's, Os X en Windows geprobeerd. Ik heb met alle 2 de besturingssystemen dingen waar ik me aan erger , maar ik gebruik toch het meeste Windows. Met Linux mis ik gewoon veel programma's en met OS X heb ik dat ook , maar sommige programma's vind ik dan wel weer fijner werken op OS X zoals bijvoorbeeld Photoshop (geen idee waarom)

Met hardware ben is misschien wel een klein beetje een fanboy. Ik heb het liefst altijd een moederbord van Asus, CPU van Intel, gpu van AMD en de meeste koeling van Cooler master. Ik moet dan wel zeggen dat mijn voeding en mijn cpu koeler niet van Cooler master zijn want ik ben dat wel weer iemand die altijd de beste kwaliteit wil voor een leuke prijs.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik met sommige fabrikanten helemaal klaar ben. Een voorbeeld daarvan is Trust, headset gekregen van m'n vader en die heeft het letterlijk 2 weken volgehouden.

Door Tweakers user SomerenV, dinsdag 20 november 2012 22:42

Amen! Werk zelf regelmatig met Apple-systemen (multimedia sector) en heb thuis altijd met Windows gewerkt. Daarnaast heb ik op mijn telefoon Android staan maar heb ik ook regelmatig een iOS apparaat in m'n handen gehad. In het verleden heb ik overigens genoeg discussies aan moeten horen over Apple vs Windows en wat mij dan opvalt is dat de meest vervelende discussies altijd gevoerd worden door mensen die er de ballen verstand van hebben. Dan krijg je te horen dat Windows altijd virussen heeft, blauwe schermen en om de haverklap vast loopt terwijl OSX altijd loopt als een zonnetje zonder enkele problemen (wat dus absoluut niet zo is, maar dat terzijde). Beide systemen hebben hun voor en nadelen, punt.

Geef mij maar lekker Windows. Zelf alle touwtjes in handen, zowel op hardware als software gebied en vele malen goedkoper dan OSX. Wat andere mensen gebruiken zal me een rotzorg zijn. Ieder z'n ding toch?
yesjohn schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:22:...maar sommige programma's vind ik dan wel weer fijner werken op OS X zoals bijvoorbeeld Photoshop (geen idee waarom)

...

Ik moet alleen wel zeggen dat ik met sommige fabrikanten helemaal klaar ben. Een voorbeeld daarvan is Trust, headset gekregen van m'n vader en die heeft het letterlijk 2 weken volgehouden.
Ik heb geen ervaring met de CS6 op een Apple-systeem, maar CS4/5 was nou niet bepaald een pretje daarop. Veel instabieler en trager dan op een Windows (7) bak. En Trust heb ik jaren geleden al opgegeven. Als er een merk is dat bagger is dan is het dat merk wel. Niks dan problemen gehad met hun producten in het verleden. Nee, doe dan maar Logitech/Microsoft voor randapparatuur.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2012 22:47]


Door Tweakers user hytash, woensdag 21 november 2012 10:38

Ik vind dit stukje typerend:
"Apple heeft mooie producten, mijn vader zegt altijd frankijk is mooi het is alleen jammer dat er zoveel fransen wonen, ik denk precies zo maar dan over Apple het heeft mooie producten alleen die fanatieke volgers die alleen Apple fijn vinden en der rest nog nooit hebben aangeraakt zijn jammer."

Ik ben sinds 2008 overgestapt van Windows naar OS X, maar ik heb genoeg met Windows te maken, mede door onze klanten. Ik heb ook niks tegen Windows, ik kan alleen maar lachen om de mensen die na het bezoeken van een website om de haverklap zijn geïnfecteerd met een virus/trojan door een lek in product x. Tuurlijk, dan kan bij een Apple ook, ik waan me ook niet veilig, maar in al die jaren is het enige virus/trojan wat ik ben tegenkomen er één die verstopt zat in een illegaal stuk software.

Ik vind het grappig dat je je alleen focust op Apple liefhebbers die andere systemen afkraken en niet op de horde Android/Windows gebruikers die nog nooit een Apple-product hebben gebruikt. Je moet het met me eens zijn dat juist de laatste groep een stuk groter is. Nieuwe OS X-gebruikers zijn toch vooral de laatste jaren overstappers van Windows.

Ik was voor de overstap naar OS X ook zo'n Windows gebruiker die niks van Apple moest hebben vanwege die fanatieke apple-gebruikers. Ik wil niet zeggen dat ik nu zo iemand ben, maar als ik mijn macbook pro retina vasthoudt en het scherm bekijk, dan is het toch moeilijk mijn enthousiasme te drukken.

Door Tweakers user zoepersooi, woensdag 21 november 2012 10:59

@john en someren

Bedankt, inderdaad met een aantal merken ben ik ook helemaal klaar bv. Samsung

@arosof

Met gedownloade software hbe ik ook geen problemen.
Er zijn velen die hier hoogstwaarschijnlijk problemen mee hebben maar dat komt omdat ze niet kieskeurig genoeg zijn.

En dat als je bepaalde websites bezoekt met een Windows machine dat je dan virussen op je PC krijgt is ook een probleem wat je makkelijk zelf kan oplossen met goede anti virus.
Op anti-virus gebied heb je heelveel rommel zoals: Norton, Norman, McAfee, Ziggo IS, etc etc. De enige waarmee ik nooit problemen heb gehad en de 2000 computers van klanten die wij in onderhoud hebben ook niet draaien op trend micro Internet Security.

Wat betreft het fanboy verhaal:
Android en windows hebben ook van die fanboys/girls maar die zijn over het algemeen niet zo fanatiek als apple fans.
Apple fans zijn altijd het meest aanwezig dus daarom gaat dit stukje daarover.

Ikzelf ben ook een fan van een aantal producenten maar dat komt omdat ik deze heb getest op betrouwbaarheid en niet van ik vind dat leuk dus dat is het beste

Door Tweakers user hytash, woensdag 21 november 2012 11:08

@supsooi

Ik kies een product op basis van het product zelf, niet op basis van de fanboys die het wel of niet heeft.

Zelfs met virusscanners kun je nog geïnfecteerd worden en dan heb ik het niet over die rommel zoals Norton, Norman & Mcafee.

Heb overigens zelf al meerdere virusscanners op de mac geprobeerd omdat ik er toch zeker van moet zijn dat als er iets aan de hand is, ik dit niet aan mijn klanten doorgeef. Maar elke pakket wat ik tot nu toe voor de mac heb geprobeerd geeft zulke problemen dat het gewoon de totale os x ervaring teniet doet.

Maar goed, laten we niet in een eindeloze discussie verzanden, ieder zijn eigen denk ik altijd maar.

Door Tweakers user funk-e, woensdag 21 november 2012 13:57

Mij valt altijd op dat er vele malen harder gebashed wordt op Apple-producten door Android- en Windowsgebruikers dan andersom. Kijk maar eens naar de commentaren onder nieuwsberichten die over nieuwe producten van Apple gaan. (termen als: overpriced, ' je betaalt alleen voor het appeltje', de specs van product B zijn veel beter dan Apple enz.). Als er een nieuwe Androidtelefoon uitkomt zie je daar veel minder Apple-fans op reageren (bashen)

Ik ben zelf privé een gebruiker van OSX en iOS en ik ben daar erg tevreden mee. Ik kan mij ook goed voorstellen dat tweakers in het algemeen meer nijgen naar Android en Windows.

Ik werk dagelijks >8 uur op een Windows 7-systeem voor mijn werk en ik moet zeggen dat ik op dit moment niet zou willen overstappen op OSX voor Office-taken en mijn andere werkzaamheden.

Ik zou zeggen: Laat iedereen in zijn waarde, respecteer elkaars beslissingen meningen en probeer inhoudelijk te discussiëren met feiten als onderbouwing. O-)

Door Tweakers user FeareX, woensdag 21 november 2012 17:44

Ik vind het altijd prachtig als mensen die discussie aan gaan. Ik zal alvast vertellen dat het mij totaal niet uit maakt wat een ander koopt. Als ze advies vragen dan vertel ik de voor- en nadelen van ieder product, als ze dan nog willen weten wat ik zou kopen dan vertel ik dat en die keuze kan ik dan ook onderbouwen.

Discussies tussen iOS en Android kom ik het meeste tegen. Zelf gebruik ik een iPad omdat ik dat gewoon een fijn apparaat vind, als ik dat vertel tegen een Android fan dan kan ik de wind van voren krijgen. Raar dat die liefde voor een bepaald product zo ver gaat dat ze niet eens meer blij kunnen zijn voor elkaar dat ze een bepaald product hebben waar ze erg blij mee zijn. Overigens heb ik een Galaxy SII als smartphone en ik kan Android ook zeker waarderen (niet dat mensen denken dat ik bij één soort kamp hoor). Zelf hou ik me altijd neutraal ten opzichte van andermans keuze, als iemand blij is met zijn Android/Mac/Windows/Linux of wat dan ook, dan ben ik dat ook.

Jammer dat mensen andersom vaak niet zo kunnen redeneren. Het is en blijft een wedstrijd "wie heeft de langste".

Door Tweakers user Blazing-Studios, woensdag 21 november 2012 18:10

niet helemaal eerlijk dit stukje: ik zal niet ontkennen dat met meerendeel van de machines ook problemen zijn, problemen die je veel minder tegen komt bij een apple product.

De meeste mensen willen niet meer dan 100euro aan een pc uitgeven maar als er een apple sticker opzit mag het ineens 1000euro kosten.
Koop een (goede) windows pc van 1000euro en je hebt gelijk een heel andere verhouding van kwaliteit (of in andere woorden: apple's met peren vergelijken) ;)

Ik heb dit getest door een apple sticker op een packard hell te plakken en ineens wouden mensen er 1000 voor neerleggen ipv de 400 die het apparaat werkelijk kostte.

Ook is het zo dat (westerse) mensen zoiets triviaals nodig hebben om over te vechten en het Apple tegen de rest oorlogje niets is vergeleken met de console wars (het was letterlijk oorlog) uit de jaren 80 (sega/nintendo).

Aan de andere kant stelt apple zichzelf ook wel op als een kleine kleuter qua bedrijf en dat zorgt bij een hele hoop mensen voor een extreme reactie die ze dan het internet opgooien (wat ik persoonlijk liever heb dan dat ze met bakstenen of molotov's gaan gooien).

Door Tweakers user superwashandje, woensdag 21 november 2012 18:24

yesjohn schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:22:
Helemaal mee eens. Ik heb zelf iOS , Android en Windows Phone gebruikt als mobiel besturingssysteem. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen voor WP7.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik met sommige fabrikanten helemaal klaar ben. Een voorbeeld daarvan is Trust, headset gekregen van m'n vader en die heeft het letterlijk 2 weken volgehouden.
door 1 gekregen product al helemaal klaar ermee? mijn enige trust product wat ik heb gebruikt was een muis en die heeft het 5 jaar volgehouden totdat ik hem iets te hard op mijn bureau gooide ivm frustraties :P Ja het is een goedkoper merk maar dat betekend niet dat alles ervan slecht is.

Door Tweakers user Bilel, donderdag 22 november 2012 20:31

superwashandje schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:24:
[...]
door 1 gekregen product al helemaal klaar ermee? mijn enige trust product wat ik heb gebruikt was een muis en die heeft het 5 jaar volgehouden totdat ik hem iets te hard op mijn bureau gooide ivm frustraties :P Ja het is een goedkoper merk maar dat betekend niet dat alles ervan slecht is.
Ik kan me wel vinden in jouw standpunt. Heb bijvoorbeeld ooit (7 jaar geleden?) een Packard Bell laptop gehad. Ding was na een half jaar normaal gebruik al erg traag en door een kapot printplaatje in het beeldscherm en slechte support was ik deze na een jaar alweer kwijt. Heb echter vorig jaar een nieuwe laptop gekocht... Packard Bell Easynote Ls11, werkelijk geweldig wat je voor 500 euro hebt. Echter een product van (mijn ervaringen) Hemma vind ik gewoon waardeloos. Meerdere keren een micro-USB charger van gekocht, en binnen een week kapot omdat de aansluiting niet meer vast blijft zitten. En Trust? Werkelijk nog NOOIT een slechte ervaring mee gehad. Mijn toetsenbord, muis, speakers, het liefst allemaal zo goedkoop mogelijk. Dus Trust. En nog nooit gemerkt dat ze inleveren op kwaliteit. Maar ja, ieder merk heeft zo zijn slechte producten ertussen zitten. Het is ook naief om te denken dat van de zilioen producten ze maken, ze ook een ziljoen compleet werkende producten leveren.

Belangrijker voor mij is de kwaliteit van het product, openheid (daarom wint Android bij mij van Apple) en vooral de ondersteuning na de aankoop. Want ondersteuning is iets wat voor mij het goede van het slechte scheidt. Een bedrijf dat alleen maar winst wil maken en niet geeft om zijn klanten is no go voor mij.

En dan dat hele Apple verhaal? Tja. Het is geen slecht product, absoluut niet. Maar het is wel een luxe product voor veel mensen, maar dat heb je in elke branche wel toch. Ferrari, Don Perignon EN DAN DIE 5 EURO DIE JE NEERTELT VOOR DIE KLOTEPOPCORN IN DE BIOSCOOP :+ . Eigenlijk is dat gewoon een beschrijving van het economische systeem, producten tegen een zo hoog mogelijke marge verkopen dat wil elk bedrijf.

Door Tweakers user ZpAz, donderdag 22 november 2012 20:54

ik denk precies zo maar dan over Apple het heeft mooie producten alleen die fanatieke volgers die alleen Apple fijn vinden en der rest nog nooit hebben aangeraakt zijn jammer.
Mja, de meeste mensen komen juist van een ander product en zijn naar Apple gegaan, die hebben dus 'altijd' met wat anders gewerkt, maar nu enkel niet meer.

Door Tweakers user Down, vrijdag 23 november 2012 14:25

Sinds ik een Macbook en iPhone heb is me opgevallen dat ik steeds vaker snerende opmerkingen krijg van voornamelijk Windows- en Android-gebruikers. Ik heb uiteraard genoeg ervaring met Windows. Sterker nog, ik heb Windows draaien op m'n Macbook en ik ben notabene een Microsoft .NET-ontwikkelaar.

Toch is het geluid wat mij betreft van de anti-Apple mensen vele malen harder dan de pro-Apple mensen. Een boel geschreeuw van veel mensen die nog nooit met een Apple product hebben gewerkt. Ja, het is veel geld, maar ik vind simpelweg dat Apple de mooiste smartphone en de mooiste ultrabook maakt. Dat betekent niet dat andere producten niet goed werken. Android en Windows hebben ook zo hun voor- en nadelen, nou prima. Echter krijg ik als Apple gebruiker altijd de wind van voren en dat is extreem vermoeiend. Daardoor word ik alleen maar meer het pro-Apple kamp ingeduwd.

Wat Apple (of Microsoft, of Samsung..) als bedrijf uitspookt boeit me geen drol. Laat ze lekker elkaar de rechtzaal uitvechten. Het gaat al die toko's gewoon om geld verdienen, daarin verschillen ze niks van elkaar. En zo hoort het.

Door Tweakers user Daejji, vrijdag 23 november 2012 22:02

Wat betreft het fanboy verhaal:
Android en windows hebben ook van die fanboys/girls maar die zijn over het algemeen niet zo fanatiek als apple fans.
Apple fans zijn altijd het meest aanwezig dus daarom gaat dit stukje daarover.
Pardon?? Nu doe jij dus precies datgene wat jij niet wilt van anderen??!!

Niet zo fanatiek? Kijk even in de gemiddelde topic hier op Tweakers als er iets over Apple wordt geschreven..kijk naar de reacties.
Vol met Android fans (Windows fans vind ik lang zo fanatiek nog niet).
Die Android fans reageren vrij agressief op alles wat Apple is...

Kijk in de vele Android topics en je ziet stukken minder Apple fans die Android lopen te bashen.
Ik merk dat de Apple fanboys vooral tevreden zijn met hun producten en dit ook laten weten. En dat de android fans vrij agressief lopen te bashen op alles wat maar met Apple te maken heeft.
Apple is evil etc.

Let wel, dit zijn mijn ervaringen..maar jij loopt hier nu zo op de Apple fans te hameren dat ik jou niet meer echt objectief vind.

Apple fans zijn het meest aanwezig?? Waar dat dan? Hier op Tweakers zijn het toch vooral de Android mensen die actief zijn..er wordt meer gehaat op Apple dan dat er naar de eigen systemen wordt gekeken.

Door Tweakers user Rob, zaterdag 24 november 2012 22:03

Daejji, De een ziet het zoals jij het ziet, de ander weer anders...
Er zijn genoeg berichten waar een product wordt getoond en er al heel snel iemand roept: hey, dat hebben ze van apple afgekeken (en daar ontstaat weer een discussie over)

Jij zegt: "ik merk dat de Apple fanboys vooral tevreden zijn met hun producten en dit ook laten weten."
Dat is waar het vaak ook misgaat. Stel er wordt een product getoond welke dmv DNLA beelden kan tonen op je tv. Dan komt er een Apple gebruiker en zegt: Ja, dat kan mijn Apple TV al jaren en veel beter
Daar ergeren mensen zich aan, alles wordt dan richting een apple product getrokken en dat is niet prettig

[Reactie gewijzigd op zaterdag 24 november 2012 22:04]


Door Ravi, maandag 19 augustus 2013 22:33

yeah hopefully the diiivson is possible but right now the celtics are too good we have some easy games coming up if they manage to not screw them up so maybe if not diiivson then 6th and get the pacers or hawksVA:F [1.9.8_1114]please wait...VA:F [1.9.8_1114](from 0 votes)

Door free life insurance quote, woensdag 28 augustus 2013 20:42

you people may not believe at all but i can and will tell you that between heaven and earth are things beyond the reach of ordinary man and women.you people do not know what knowledge is and you would not gain any knowledge if its not by some devine revelation.is this the book of the devil maybe but it sure as hell is not for ordinary folks like you people to read, you could not handle it any one of you, before you open the book of the devil you better make sure your in a right pad with GOD Jehova.

Door car insurance quotes pa, zondag 01 september 2013 15:39

Calling all cars, calling all cars, we're ready to make a deal.

Door average texas car insuran, donderdag 05 september 2013 16:12

This is a really intelligent way to answer the question.

Reageren is niet meer mogelijk